אלו העבירות שנחשבות פליליות בעיני החוק

בתקופה האחרונה קיים שיח ער אודות עבירות פליליות בארץ. שכן, לא פעם, אנו שומעים על אנשים שמבצעים עבירות שונות שנתפסות בבחינתם לקלות ביותר, אך החוק רואה בהן כעבירות פליליות קשות לכל דבר ועניין. הדבר גרם לנו להבין שיש צורך להעלות את המודעות בנושא ועל הדרך לעשות סדר. לכן, יצאנו לאסוף רשימה של עבירות שנחשבות לפליליות על ידי החוק. הישארו אתנו ותגלו מהן.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי לא כתבנו לבדנו. שכן, היינו צריכים לאסוף מידע חיצוני שאיננו בקיאים בו. לכן, החלטנו לפרסם פוסט ברחבי הרשת ולבדוק פרטים מאנשים שמבינים דבר או שניים בעבירות פליליות. לשמחתנו, פנו אלינו לא מעט אנשים. חלקם עוסקים בתחום באופן עקיף (שוטרים, חוקרים וכו') וחלקם עברו את ההליך מהצד השני. כלומר, אנשים שעברו עבירות פליליות בעבר והם יודעים לשתף מקרוב מהן העבירות הללו. זו ההזדמנות להודות לכל אחד ואחת מהן. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור.

 

מה זה בכלל עבירה פלילית?

כדי שנוכל להציג בפניכם את העבירות הפליליות, יש צורך קודם כל להסביר מה זה בכלל עבירה פלילית. אתם לא צריכים להתקשר במיוחד אל עורך דין פלילי בכפ"ס  בשביל לשמוע את ההגדרה למושג. שכן, אנו יודעים לומר לכם שמדובר במעשה כלשהו שנעשה בניגוד לחוק העונשים. חוק זה מאגד בתוכו את כל סוגי העבירות שנחשבות לפליליות. ניתן לומר בקצרה כי ישנם 3 סוגי עבירות עיקריות כאלו:

  • עבירות פשע
  • עבירות עוון
  • עבירות חטא

 

מהו סוגי העבירות הפליליות החמורות ביותר בעיני החוק?

החוק רואה בעבירות מסוימות כחמורות יותר מאחרות. מדובר למשל בעבירות של רצח. במהלכן, אדם הורג בכוונה כדי לפגוע באופן רציני באדם אחר. גם עבירה של הריגה, כזו שבאה לידי ביטוי שלא בכוונה אך ברשלנות פושעת (כמו למשל תוך כדי ביצוע תאונת דרכים) נחשבת לתאונה פלילית חמורה ביותר. שכן, נלקחים בה חיים של אדם חף מפשע.

 

איזה עבירות נוספות נחשבות לפליליות בעיני החוק?

עבירות של תקיפה נחשבות גם כן לעבירות פליליות במרבית המדינות ברחבי העולם. עבירות שבאות לידי ביטוי באמצעות שוד וגניבה גם נחשבות לפליליות ואנשים צפויים לעמוד כנגדם לדין. בנוסף לכך יש עבירות מורכבות מאוד שנחשבות לעבירות נגד המדינה. עבירות מסוג זה באות לידי ביטוי בהמרדה או התקוממות. העונשים על העבירות הללו משתנים בהתאם לחומרת העבירה ולהחלטת בית המשפט שעשויה להשתנות ממקרה אחד לאחר.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שבחן עבורכם את העבירות שנחשבות לפליליות בעיני החוק. כעת, כשיש לכם את כל המידע בנושא, אתם יודעים מאילו עבירות ראוי להימנע. אם מצאתם את עצמכם מבצעים את אחת או יותר מהעבירות הללו, כדאי שתתחילו לחפש אחר עורך דין פלילי מומלץ שילווה אתכם לאורך ההליך שאתם צפויים לעבור.

פטיש

 

אולי תאהבו גם את: