כל מה שרציתם לדעת על אימוץ ילדים בישראל

מדינת ישראל מתבלטת בין המדינות המערביות בשיעור הילודה הגבוה יחסית. אין מה לעשות, ישראלים אוהבים ילדים, ואולי יותר מזה, סבתות ישראליות אוהבות נכדים. עם זאת לא כולם יכולים, או שלא לכולם מתאים, מסיבות שונות, להביא ילד ביולוגי לעולם. במקרים כאלה יש בפני בני הזוג מספר אפשרויות, אחת מהן היא אימוץ ילדים.

כמו כל תהליך חשוב ומשמעותי בחיים, אם אתם חושבים על האופציה של אימוץ, כדאי להגיע מוכנים.

 

מי נמסר לאימוץ?

בישראל ילדים יכולים להימסר לאימוץ באחת משתי דרכים: על פי החלטת הוריהם, או בצו בית משפט, כאשר המקרה השני הוא הנפוץ יותר. כך או כך, בישראל מספר מועט מאוד של ילדים בריאים מתחת לגיל שנתיים נמסרים לאימוץ (כך למשל בשנת 2019 אומצו רק 15 ילדים כאלה), שכן הגישה הישראלית מאמינה שעדיף לילד לגדול בביתו הביולוגי, אלא אם מדובר במקרה קיצוני במיוחד.

 

מי יכול לאמץ?

על פי החוק הישראלי הורים מאמצים חייבים להיות זוג נשוי שחי ביחד לפחות שנתיים, מבוגרים מהמאומץ לפחות ב- 18 שנה אך לא ביותר מ- 43, בעלי 12 שנות לימוד, ללא עבר פלילי בעבירות נגד קטינים, עבירות מין ואלימות, בעלי הכנסה קבועה ותנאי מגורים סבירים, ובריאים בגופם ובנפשם. רק במקרה שאין בנמצא הורים מאמצים שעונים על כל הדרישות, (דבר נדיר מאוד בכל הנוגע לאימוץ ילדים בריאים עד גיל שנתיים), תהיה מוכנות להתגמש בחלקן.

 

כמה זמן אימוץ ילדים בישראל לוקח?

רשימת ההמתנה לאימוץ בישראל ארוכה מאוד אך כפי שהסברנו קודם, רשימת הילדים הנמסרים לאימוץ קצרה מאוד. זאת הסיבה העיקרית לכך שההליך יכול לקחת הרבה מאוד זמן, ובני זוג שמעוניינים בילד בריא מתחת לגיל שנתיים ייאלצו לחכות כחמש שנים.

 

כמה זה יעלה?

בעיקרון אימוץ בישראל לא עולה כסף, כל שתדרשו לשלם זה כמה אלפים בודדים לטובת אבחונים שנועדו להוכיח שאתם עומדים בתנאים שהוצגו בסעיף הקודם. אולם, כפי שתראו בסעיף הבא, לעיתים תצטרכו סיוע משפטי, דבר שיוסיף להוצאות כמובן.

 

איפה זה יכול להסתבך?

אז עמדתם בכל הדרישות, עברתם את כל המבחנים, סבלתם את תקופה ההמתנה המייגעת, וסוף סוף התגשמו חלומותיכם וקיבלתם את הילד לחזקתכם. לא תמיד זה נגמר פה. הבעיות יכולות לצוץ גם אחרי סיומו של ההליך. כך למשל ההורים הביולוגיים יכולים לחזור בהם מהסכמתם לאימוץ. במקרה כזה ייפתח הליך משפטי שעלול להיות מאוד מייגע. אם נקלעתם לסיטואציה כזאת תפנו לעורך דין מומחה בתחום בהקדם. עורך דין כזה יוכל לעזור לכם לסיים את הסיפור הזה במהירות המקסימלית האפשרית ועל הצד הטוב ביותר עבורכם ועבור הילד.

לסיכום, אם החלטתם ללכת על אימוץ תתאזרו בהמון סבלנות ובהבנה שלא תמיד הכול ילך כפי שדמיינתם. אם אכן הדברים מסתבכים אל תהססו, פנו לייעוץ משפטי איכותי בהקדם – עו"ד הלנה שמחי כאן עבורכם.

אולי תאהבו גם את:

תביעת נזיקין בגירושין

תביעת נזיקין הינה תביעה לפיצוי בגין גרימת נזק של אדם לאחר. תביעות אלו, אשר מוכרות לנו לרוב בהקשר של רשלנות רפואית או תאונות, למעשה קיימות

קרא עוד »
התנגדות לצוואה

אומנם ברוב המקרים כאשר מדברים על צוואות וירושות הכול מתנהל בקלות ובלי בעיות, שכן הצוואה כוללות בצורה מפורטת את רצונו האחרון של הנפטר. עם זאת,

קרא עוד »
איך לבחור מגשר גירושין?

בחירה של מגשר גירושין היא בחירה חיונית לצורך הצלחת הליך הגישור. מהם הפרמטרים אליהם חשוב לשים לב בעת תהליך הבחירה? במאמר זה נספק לכם את

קרא עוד »