מה ההבדל בין אובדן כושר עבודה מלא לחלקי?

ביטוח המנהלים מבטיח לסייע במקרים של אובדן כושר עבודה חלקי ומלא. מה ההבדל בין השניים ומה משותף?

כל חייכם אתם עובדים על מנת להרוויח כסף ולבזבז אותו בעבור מה שבא לכם. אתם מוצאים עבודה המתאימה ליכולות שלכם, לדרישות השכר שלכם וגם עבודה בה אתם נהנים ומצליחים למצוא משמעות. כאשר אתם חוויה אובדן כושר עבודה חלקי או אפילו אובדן כושר עבודה מלא, נפגעת היכולת שלכם להמשיך לעבוד בעבודה בה עבדתם או אפילו בהרבה עבודות דומות ושונות מזו שבה עבדתם עד עתה.

 

אובדן כושר עבודה

באופן כללי אתם כנראה עובדים בעבודה התואמת את היכולות שלכם ואת הרצונות שלכם. גם בעבודות שאינן דורשות כוח פיזי, כדוגמת הייטק או גננות בגן ילדים, יכולים להיות מקרים בהם תפגע הבריאות שלכם ובהתאם גם היכולת שלכם להמשיך לעבוד בעבודה בה עבדתם עד עתה. במסגרת ההגדרה של אובדן כושר עבודה לרוב יהיה מדובר באובדן חלקי, אשר נאמד באחוזים, או באומדן מלא אשר מצביע כי אין ביכולתכם להמשיך לעבוד בעבודה זאת, או דווקא בעבודות אחרות, כלל.

 

אובדן כושר עבודה מלא

כאמור, מדובר במצב בו נפגעת היכולת של האדם להמשיך לעבוד בעבודה בה עבד או בעבודה אחרת ועל כן, גם נפגעת היכולת שלו להתפרנס כמו שהיה רוצה וכמו שהיה מסוגל בעבר. כאשר מדברים על אובדן כושר עבודה מלא יש התייחסות לכל סוג של עבודה ולא רק לעבודה בה עבד האדם קודם לכן. בעיקרון יש להוכיח כי נפגעה יכולתו של אדם להרוויח יותר מ-25 אחוזים מגובה המשכורת שלו טרם המקרה ובכללי לעבוד ביותר מ-25 אחוזים מההיקף בו עבד קודם.

 

אובדן כושר עבודה חלקי

בניגוד לאובדן מלא, במקרים בהם מוגדר אובדן כושר עבודה חלקי ישנה התייחסות לכך שהאדם כן יכול להמשיך להתפרנס ולעבוד אך לא כמו שהיה מסוגל טרם המקרה שחווה. כאן חובת ההוכחה היא על כל פגיעה בהכנסה או ביכולת לעבוד ולא בהכרח פגיעה גורפת לכל העבודות ולצמיתות.

 

ביטוח מנהלים

אחד המוצרים אשר מגנים על שכירים במקרה של אובדן כושר עבודה הוא ביטוח המנהלים. מטרתו של ביטוח זה לפצות את העובד במקרים בהם נפגעה הכנסתו או יכולתו לעבוד ועל כן מגיעים לו פיצויים כספיים בחזרה. ביטוח המנהלים מתייחס הן למצבים של אובדן כושר עבודה מלא והן למצבים של אובדן חלקי.

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם חווה תאונה או מקרה רפואי אשר הותיר בו נזק לטווח קצר, ארוך או לצמיתות, כך שהוא אינו מסוגל להמשיך לעבוד במשרה או בהיקף בו עבד טרם המקרה. אובדן מלא הוא מצב בו האדם לא מסוגל לעבוד יותר בשום עבודה ולהתפרנס, ואובדן חלקי מתייחס למקרים כלליים יותר, כך שנפגעה יכולתו אך לא לגמרי.

 

עורך דין מצליח

 

אולי תאהבו גם את: